Saturday, June 28, 2014

စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကို ဘယ္သူက စံုစမ္းစစ္ေဆးမွာလဲ

Bangkok Post, June 8, 2014
ဘီလူးကၽြန္းသား

စီးပြားေရးလႈံ႔ေဆာ္မႈသည္ အဂတိလိုက္စားမႈ လႈ႔ံေဆာင္ျခင္းပင္ျဖစ္ၿပီး ယင္းအခ်က္ႏွစ္ ခ်က္မွာ အတူဒြန္တြဲလ်က္ရွိသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ စီးပြားေရးလႈ႔ံေဆာင္မႈတြင္ အဂတိ လိုက္စားမႈ နည္းသည္ထက္နည္းေအာင္ တတ္ႏိုင္သမွ် ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္သာ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးလုပ္ငန္းမည္ေပသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ အဂတိလိုက္စားမႈသည္ ျပသနာတစ္ရပ္ဟု မဆိုရံုတမယ္မွ်သာျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိသည့္ ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း (Thai Chamber of Commerce-TCC)၏ ယခင္ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ထားမႈအရ မည္သည့္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းတြင္မဆို အဂတိလိုက္စားမႈ ၃၀ % ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ ၅၀ % ထက္ပင္ပိုဦးမည္ဟု ဆိုၾကေပသည္။

ယင္းကိန္းဂဏန္းမ်ားသည္ သိပံနည္းက် ေတြ႔ရွိခ်က္မဟုတ္ဟု သိရွိမွတ္သားထားရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၎အခ်က္သည္ အတြင္းလူမ်ား၏ ဖြင့္ဟဝန္ခံခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ေပ သည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ အဂတိလိုက္စားမႈ နာမည္ဆိုးျဖင့္ ေက်ာ္ၾကား သည့္ ႏုိင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေပသည္။

ဤေနရာတြင္ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို တင္ျပလိုပါသည္။ ယခင္ေဖႊ႔ထိုင္းအစိုးရ(သို႔မဟုတ္) ဒီမိုကရက္ပါတီအစိုးရ (သို႔မဟုတ္) ထို႔ထက္အရင္က အစိုးရအဖြဲ႔မ်ားတြင္ ေငြေၾကးသံုးစြဲ မႈစစ္ေဆးေရးစနစ္တစ္ရပ္ ရွိခဲ့ပါသည္။ ယင္းစနစ္သည္ အျပစ္အနာအဆာမ်ားႏွင့္အတူ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ားျပားၿပီး လံုးဝအရည္အေသြး မျပည့္မီခဲ့ေပ။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ေငြေၾကးသံုးစြဲမႈ စစ္ေဆးေရးစနစ္တစ္ရပ္ ရွိသည္ဟုဆိုရေပမည္။

အမ်ိဳးသားအဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မရွင္ (National Anti-Corruption Commission-NACC)ကဲ့သို႔ေသာ အစိုးရေအဂ်င္စီမ်ားက အစိုးရအဖြဲ႔၏ ေငြေၾကးသံုးစြဲ မႈမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္စံုစမ္းစစ္ေဆးပိုင္ခြင့္ရွိသလို ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္းကဲ့သို႔ လြတ္လပ္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကလည္း အစိုးရအဖြဲ႔၏ ေငြေၾကးသံုးစြဲမ်ားကို ေဖာ္ထုတ္ တင္ျပခြင့္ရွိခဲ့ပါသည္။ အလားတူ သတင္းမီဒီယာမ်ားအေနျဖင့္လည္း ယင္း သတင္းအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခြင့္ ရွိခဲ့ပါသည္။

ယခင္ေဖႊ႔ထိုင္းပါတီအစိုးရအဖြဲ႔ (မစၥ ယင္းလပ္အစိုးရ)၏ လူထုအႀကိဳက္စီမံကိန္းမ်ားမွ သည္ ဦးေဆာင္မႈညံ့ဖ်င္းေၾကာင္း ျပသခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ ေရလႊမ္းမုိးမႈ၊ နာမည္ဆိုး ခဲ့သည့္ စပါးအေပါင္ခံေရးစီမံကိန္းႏွင့္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ဥပေဒထုတ္ျပန္ေရး အစီအစဥ္တို႔အထိ ကိစၥတိုင္းတြင္ အတိုက္အခံပါတီ၏ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ ျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ေငြေၾကးသံုးစြဲမႈစစ္ေဆးျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္တြင္ ပစ္ပယ္ထား၍ မရသည့္အရာပင္ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ဆိုလ်င္ ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိလာပါၿပီ။ လက္ရွိအာဏာရ စစ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ ေငြေၾကးသံုးစြဲမႈမ်ားကို မည္သူက စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္နည္းဟူသည့္ ေမးခြန္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အေျဖကေတာ့ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မရွိပါဟု ေျဖရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ အၾကြင္းမဲ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ျဖစ္၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ျပသနာရပ္ေပၚတြင္သာ မူတည္ ေနေပသည္။

အာဏာသိမ္းစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအတြက္ ခ်က္ခ်င္းလုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းတာဝန္ ႏွစ္ရပ္ရွိပါသည္။ ပထမအခ်က္မွာ စီးပြားေရးလႈ႔ံေဆာင္ေပးရန္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယအခ်က္မွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ပင္ ျဖစ္သည္။ အထူး သျဖင့္ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးကို ရည္မွန္းခ်က္ထား ေဆာင္ရြက္သြားေရး ပင္ျဖစ္သည္။ အေျခခံသေဘာတရားအရ ယင္းအခ်က္မ်ားသည္ ေကာင္းမြန္သည့္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္မ်ားပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၏ သေဘာသေဘာဝ မွာ ေရရွည္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ျဖစ္ေနေပသည္။

အျခားတစ္ဖက္ကၾကည့္လ်င္ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြက္ စီးပြားေရးႏိုးထမႈမ်ားကို အလ်င္အျမန္ ျပဳလုပ္ရန္ လုိအပ္ေနေပသည္။ ယင္းသို႔လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္ ႏွစ္ရပ္ရွိပါသည္။ ပထမအခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရးဆူပူအံုၾကြမႈမ်ားေၾကာင့္ ထိုင္းစီးပြားေရး အရွိန္အဟုန္မွန္မွန္ျဖင့္ တိုးတက္လာေစရန္ အခ်ိန္မ်ားစြာယူရမည္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ အခ်က္မွာ အာဏာသိမ္းစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအတြ႕္ ပိုမိုအေရးႀကီးသည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ သေဘာထားကြဲလြဲသူမ်ားအား ေခၽြးသိပ္ေပးရန္ႏွင့္ လူထုအား စစ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ အားရေက်နပ္မႈ ရွိလာေစရန္တို႔အတြက္ ၎တို႔၏ အိတ္ကပ္မ်ားအတြင္းသို႔ ပိုက္ဆံ ထည့္ေပးရမည္ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ စပါးအေပါင္ခံေရး စီမံကိန္းေအာက္ မွ လယ္သမားမ်ားအတြက္ ေငြေၾကးျပန္လည္ရယူေပးရန္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္ယခုအခါ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲရမည့္သူမ်ားျဖစ္ ေသာ ေၾကာင့္ ၃၀ %ေသာ အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားမွာ လြယ္ကူရိုးစင္းစြာ ေပ်ာက္ကြယ္သြား လိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ယင္းစီးပြားေရးစီမံကိန္းမ်ားတြင္ စစ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားကို လက္ေတြ႔ေဆာင္ရြက္လိမ့္မည္ဟု ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေပ။ ေသခ်ာသည့္အခ်က္ကေတာ့ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား မေပၚေပါက္မီအခ်ိန္ထိ မည္သူကမွ် စြပ္စြဲေျပာၾကားမႈမ်ား ျပဳလုပ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္ သည္။ ထပ္မံ၍ နားလည္ထားရမည့္ အခ်က္မွာ အာဏာသိမ္းအဖြဲ႔အေပၚ ေထာက္ခံသူ မ်ားက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔ဝင္မ်ားသည္ အဂတိမလိုက္စားသူမ်ား၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အဂတိလိုက္စားမႈအား ဖယ္ရွားေပးသည့္ ကယ္တင္ရွင္မ်ားဟု ထင္မွတ္ယံုၾကည္သြား ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံအတြက္ အမွန္တကယ္ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု မိမိတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွင့္ ယံုၾကည္ခ်က္တို႔မွာ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။ ေငြေၾကးသံုးစြဲမႈ စစ္ေဆးျခင္းစနစ္ထားရွိေရးမွာမူ အမွန္စင္စစ္ အျခားအေၾကာင္း ကိစၥ တစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။

စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္တြင္ လႊတ္ေတာ္အတြင္း၌ စီးပြားေရးစီမံကိန္းမ်ားအား အေသး စိတ္စိစစ္မည့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ ယင္း စီးပြားေရးစီမံကိန္းမ်ားတြင္ အဂတိလိုက္စားမႈ တစ္ခုခုျဖစ္ပြားခဲ့မည္ဆိုပါကလည္း လာ ေရာက္ေဆြးေႏြးမည့္ စီးပြားေရးသမား တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။ မည္သည့္အစိုးရအဖြဲ႔အစည္းကမွ် အနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္လိမ့္မည္ မဟုတ္သကဲ့သို႔ အစိုးရမဟုတ္သည့္ NGO အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကလည္း ဆိတ္ဆိတ္ေနမည္သာ ျဖစ္သည္။ အလားတူ သတင္းမီဒီယာမ်ားကလည္း ယင္းကိစၥရပ္မ်ားအား ဆင္ဆာျဖတ္ေတာက္ ထားမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းမွာ အၾကြင္းမဲ့စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး သေဘာသဘာဝပင္ ျဖစ္သည္။ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရမည္ဆိုလ်င္ အာဏာသိမ္းစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးက အမွန္တရားအတိုင္း လုပ္ေဆာင္ေနသည္ဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ မိမိတို႔အားလံုး ေရွ႕ဆက္ေလွ်ာက္လွမ္း သြားၾကရမည္သာျဖစ္သည္။

ကံဆိုးမႈမ်ားစြာျဖင့္ ဤအတိုင္းျဖစ္လာရမည္သာျဖစ္သည္။ ယင္းကိစၥမွာ အမွန္တကယ္ ပင္ျဖစ္ေပသည္။ မည္မွ်ပင္ ငိုေၾကြးညည္းညဴပါေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲသြားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ ဥမင္လိုဏ္ေခါင္း၏အဆံုးတြင္ အလင္းေရာင္ျပျပေလး ရွိေနပါေသး သည္။ ယင္းအလင္းေရာင္ေလးမွာ ၁၅ လတာကာလအတြင္း ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္း တက် ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားဆီသို႔ ႏိုင္ငံေတာ္အား ျပန္လည္ပို႔ေဆာင္ ေပးမည္ဟူေသာ အာဏာသိမ္းစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး၏ ကတိပင္ျဖစ္ေလသည္။ ယင္း ၁၅ လ ၾကာ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးကာလအတြင္း၌ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအေနျဖင့္ သင့္ေလ်ာ္သလို ေဆာင္ရြက္သြားလိမ့္ မည္ျဖစ္သည္။ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔အတြက္ အခြင့္အလမ္းေကာင္း တစ္ရပ္ပင္ျဖစ္ ေလသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အာဏာသိမ္းစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအေနျဖင့္ အဂတိလိုက္စားမႈ သန္႔စင္ေရး ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းက်ေသာ ႏိုင္ငံေရးအာဏာသို႔ ျပန္လည္ပို႔ေဆာင္ေပးရန္ အေလးအနက္ထားေရးဟူေသာ ၎၏ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို သက္ေသျပႏုိင္ပါသည္။ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအေနျဖင့္ ဖိတ္ေခၚျခင္း၊ ျပည္သူ႔သေဘာထားအျမင္မ်ားအား ရယူျခင္း အျပင္ သီးျခားလြတ္လပ္သည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ဝင္ေရာက္စံုစမ္းစစ္ေဆးခြင့္ျပဳျခင္းႏွင့္ သတင္းမီဒီယာမ်ားမွ ေဝဖန္ခြင့္ျပဳျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါသည္။ အကယ္၍ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအေနျဖင့္ ဆႏၵသိပ္ျပင္းျပလြန္းပါက ဒီမိုကေရစီနည္းလမ္းက်ေသာ အစိုးရအဖြဲ႔ကိုလည္း ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါသည္။

ေကာင္းပါၿပီ။ ဤေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားက သဘာဝမက်ေသာ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ား ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အၾကြင္းမဲ့အုပ္ခ်ဳပ္သူ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးအတြက္ မွန္ကန္သည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည့္အျပင္ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရး သည္ မွန္ကန္မႈရွိသည္ဟူေသာ အခ်က္ကိုလည္း အေထာက္အကူျပဳလိမ့္ မည္ျဖစ္ပါ သည္။

No comments:

Post a Comment