Saturday, July 26, 2014

ပခံုးထမ္း ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးစနစ္



From Internet
ဘီလူးကၽြန္းသား

ပခံုးထမ္းေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးစနစ္ (Man-portable Air Defence System-MANPADS သို႔မဟုတ္ MPADS) သည္ ေျမျပင္မွေ၀ဟင္ပစ္ဒံုးက်ည္မ်ား (Surface-to-air missile) မ်ားအား ပခံုးေပၚတင္၍ ပစ္ခတ္ရသည့္ ေလာင္ခ်ာစနစ္ပင္ျဖစ္သည္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ ပဲ့ထိန္းဒံုးလက္နက္မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး အနိမ့္ပ်ံေလယာဥ္မ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ရဟတ္ယာဥ္မ်ားအား ၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္သည့္လက္နက္တစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။

၁၉၄၅ ခုႏွစ္အတြင္းက ရန္သူ႕ေလယာဥ္မ်ားရန္မွ မိမိေျမျပင္တပ္ဖြဲ႕မ်ားအား အကာ အကြယ္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ MANPADS မ်ားကို စတင္တီထြင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ စီးပြားေရးေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအား ၄င္းလက္နက္သံုး၍ အၾကမ္းဖက္တိုက္ခိုက္လာႏိုင္ ဖြယ္ရွိသည့္အတြက္ MANPADS မ်ားကို လူအမ်ားက သတိထားလာမိခဲ့ၾကပါသည္။ MANPADS ပခံုးထမ္းဒံုးပစ္ေလာင္ခ်ာမ်ားႏွင့္ ဒံုးက်ည္မ်ားအား လက္နက္ေရာင္း၀ယ္ ေရးအရင္းအျမစ္မ်ားစြာတို႔ထံမွ အလြယ္တကူ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္ၿပီး လြန္ခ့ဲသည့္ဆယ္စုႏွစ္ သံုးစုအတြင္းကျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ စစ္ပြဲမ်ားအတြင္းႏွင့္ အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ယင္း MANPADS မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါသည္။

ရုရွား၊ ၿဗိတိန္ႏွင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတို႔အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေပါင္း ၂၅ ႏိုင္ငံတို႔က MANPADS ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးစနစ္ကို ထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ၄င္း MANPADS လက္နက္မ်ားသည္ အရပ္ဘက္ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားအေပၚ ၿခိမ္းေျခာက္ လာသည့္လက္နက္တစ္ခု ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ ၄င္းလက္နက္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ပိုင္ ဆိုင္မႈ၊ တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈႏွင့္ တရားမ၀င္ကုန္သြယ္မႈကိစၥရပ္တို႔တြင္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားမွာ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေအာင္ျမင္ ျခင္းမရွိခဲ့ေပ။

MANPADS တြင္ အသံုးျပဳသည့္ဒံုးက်ည္မ်ားသည္ ထုတ္လုပ္သည့္ပံုစံမ်ားအေပၚမူတည္ ၍ အလ်ား ၁.၅ မီတာမွ ၁.၈ မီတာ (၅ ေပမွ ၆ေပ)ခန္႔ရွည္လ်ားၿပီး အေလးခ်ိန္ ၁၇ ကီလိုဂရမ္မွ ၁၈ ကီလိုဂရမ္ (၃၇ ေပါင္မွ ၄၀ ေပါင္)ခန္႔ရွိၾကပါသည္။ ေျမျပင္မွေ၀ဟင္ ပစ္ ပခံုးထမ္းေလာင္ခ်ာစနစ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပစ္မွတ္အား ထိေတြ႕သိရွိႏိုင္မႈအကြာ အေ၀မွာ ၁၀ ကီလိုမီတာ (၆ မိုင္)ခန္႔အတြင္းျဖစ္ၿပီး ပစ္မွတ္အား ပစ္ခတ္ႏိုင္မႈအကြာ အေ၀းမွာ ၆ ကီလိုမီတာ (၄ မိုင္)ခန္႔ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလယာဥ္မ်ားအေနျဖင့္ အျမင့္ ၆၁၀၀ မီတာ (ေပ၂၀၀၀၀) (၃.၈ မိုင္) (သို႔မဟုတ္) ထို႔ထက္ပိုမိုျမင့္မားစြာပ်ံသန္း ခဲ့လွ်င္ MANPADS မ်ား၏အႏၱရာယ္မွ လြတ္ကင္းႏိုင္ေပသည္။

ပခံုးထမ္းေလာင္ခ်ာစနစ္သံုး ဒံုးက်ည္အမ်ဳိးအစားမ်ား

(က)  ပဲ့ထိန္းမဲ့ဒံုးက်ည္ ။ ရုိးရွင္း၍ ထိေရာက္မႈရွိသည့္ တင့္ဖ်က္လက္နက္ Panzerfaust ၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ားကိုယူ၍ Fliegerfaust အမည္ရွိ ဒံုး ပစ္ျပြန္မ်ားစြာပါ၀င္ေသာ ၂၀ မီလီမီတာ ပဲ့ထိန္းမဲ့ဒံုးပစ္ေလာင္ခ်ာစနစ္အား နာဇီ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံက ၁၉၄၄ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တီထြင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းလက္နက္စနစ္မွာ ဒုတိယကမၻာစစ္ၿပီးဆံုးသြားခ့ဲေသာေၾကာင့္ အေျမာက္ အျမားထုတ္လုပ္သည့္အဆင့္သို႔ မေရာက္ရွိခဲ့ေပ။ ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီးတြင္ ဆိုဗီယက္သိပံပညာရွင္မ်ားက ဒံုးပစ္ျပြန္မ်ားစြာပါ၀င္ေသာ ပဲ့ထိန္းမဲ့ဒံုးပစ္ေလာင္ ခ်ာစနစ္အား တီထြင္ထုတ္လုပ္ႏိုင္စြမ္းရွိခဲ့ေသာ္လည္း အနီေအာက္ေရာင္ျခည္ အာရံုခံကိရိယာတပ္ဆင္ထားသည့္ ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္စနစ္အေပၚတြင္သာ အာရုံစိုက္ခဲ့ၾကသျဖင့္ ယင္းဒံုးပစ္ျပြန္မ်ားစြာပါ၀င္ေသာ ပဲ့ထိန္းမဲ့ဒံုးပစ္ေလာင္ခ်ာ စနစ္အား ပစ္ပယ္ထားခဲ့ၾကပါသည္။

(ခ)    အနီေအာက္ေရာင္ျခည္အာရံုခံကိရိယာတပ္ဆင္ထားသည့္ ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္။ ေလ ယာဥ္တစ္စင္း၏ အပူရွိန္ထုတ္လႊတ္သည့္အရင္းအျမစ္တစ္ခုအေပၚ ပံုမွန္အားျဖင့္ ေလယာဥ္အင္ဂ်င္အိပ္ေဇာမွ ပန္းထြက္လာသည့္အပူရွိန္ကို အာရံုခံ ႏိုင္ရန္အတြက္ ဒီဇိုင္းပံုေဖာ္ထုတ္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းေလယာဥ္အား ဖ်က္ဆီးရန္အတြက္ ဒံုးက်ည္ထိပ္ဖူးက ေလယာဥ္မွ အပူရွိန္ထုတ္လႊတ္သည့္ အရင္းအျမစ္အတြင္း၊ သို႔မဟုတ္ ၄င္းအရင္းအျမစ္အနီးတြင္ ျပင္းထန္စြာေပါက္ကြဲ သြားေအာင္ ဒီဇိုင္းပံုေဖာ္ထုတ္လုပ္ထားသည္။ ယင္းဒံုးက်ည္မ်ားတြင္ တည္ၿငိမ္ ပဲ့ထိန္းစနစ္ကို အသံုးျပဳထားပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ယင္းဒံုးက်ည္မ်ားအေနျဖင့္ အပူရွိန္ထုတ္လႊတ္သည့္အရင္းအျမစ္ကို ထိေတြ႕သိရွိႏိုင္ေရးအတြက္ မည္သည့္ အခ်က္ျပမႈမ်ဳိးကိုမွ် ထုတ္လႊတ္ျခင္းမျပဳဟု ဆိုလိုပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တန္ျပန္ ေဆာင္ရြက္စနစ္မ်ား (ဥပမာ-မီးက်ည္)အား တပ္ဆင္အသံုးျပဳထားသည့္ ေလယာဥ္မ်ားကိုမူ ယင္းဒံုးက်ည္မ်ားအေနျဖင့္ ထိေတြ႕ဖ်က္ဆီးႏိုင္ရန္ ခဲယဥ္းေပ သည္။

ပထမမ်ဳိးဆက္ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္

၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ ပထမဆံုးေသာ အနီေအာက္ေရာင္ျခည္အာရံုခံကိရိယာသံုး ပဲ့ထိန္းဒံုး က်ည္မ်ားကို အသံုးျပဳလာခဲ့ၾကပါသည္။ အေမရိကန္လုပ္ Redeye ကဲ့သို႔ ေျမျပင္မွေ၀ ဟင္ပစ္ပခံုးထမ္းေလာင္ခ်ာပထမမ်ဳိးဆက္၏ မူလအစပံုစံမွာ ဆိုဗီယက္လုပ္ SA-7 ႏွင့္ တရုတ္လုပ္ HN-5 ပခံုးထမ္းေလာင္ခ်ာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္မ်ားသည္ ပစ္လႊတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ အလြန္စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္မားေသာ ေလယာဥ္တစ္စင္းကို ထိေတြ႕ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္စြမ္းရွိေသာေၾကာင့္ ၄င္းဒံုးက်ည္မ်ားအား “ေနာက္ေယာင္ခံလိုက္ သည့္လက္နက္မ်ား”ဟုပင္ မွတ္ယူထားခဲ့ၾကပါသည္။ ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္၏ရွာေဖြေရး ကိရိယာသည္ ေလယာဥ္တစ္စင္းအား ထိေတြ႕ဖ်က္ဆီးႏိုင္ေရးအတြက္ လံုေလာက္ သည့္အပူရွိန္မ်ားကို ထုတ္လႊတ္ေပးသည့္ေလယာဥ္အင္ဂ်င္မ်ားအား လံုး၀ထိေတြ႕သိရွိ ႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပထမမ်ဳိးဆက္ အနီေအာက္ေရာင္ျခည္အာရံုခံကိရိယာသံုး ပဲ့ထိန္း ဒံုးက်ည္မ်ားသည္ ေနေရာင္ျခည္ကဲ့သို႔ေသာ အပူစြမ္းအင္ထုတ္လႊတ္ေပးသည့္ ေနာက္ခံအရင္းအျမစ္မ်ား၏ ေႏွာင့္ယွက္မႈဒဏ္ကို အလြယ္တကူ ခံရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ စစ္ေရးကၽြမ္းက်င္သူအမ်ားစုက ၄င္းပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္မ်ားကုိ အားမကိုးရေၾကာင္း သတိျပဳ မိခဲ့ၾကပါသည္။

ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္

အေစာဆံုးပံုစံမ်ားမွာ အေမရိကန္လုပ္ Stinger ၊ ဆုိဗီယက္လုပ္ SA-14 ႏွင့္ တရုတ္လုပ္ FN-6 တို႔ပင္ျဖစ္သည္။ ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္ထိပ္ဖူးကို ေအးေနေစေရးအတြက္ Coolant မ်ား (ေအးခဲေအာင္ျပဳလုပ္ေပးသည့္အရည္)ကို တိုးတက္အသံုးျပဳလာခဲ့ၾကပါ သည္။ ထိုသို႔ အသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္ရွာေဖြေရးကိရိယာသည္ အပူစြမ္းအင္ ထုတ္လႊင့္ေပးသည့္ ေနာက္ခံအရင္းအျမစ္မ်ား၏ ၀င္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္မႈဒဏ္ကုိ ဖယ္ရွားေပးႏိုင္သည့္နည္းတူ ပစ္မွတ္အေပၚ ထိပ္တိုက္ႏွင့္ေဘးတိုက္တို႔မွ ထိေတြ႕ ဖ်က္ဆီးမႈကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ပစ္မွတ္ေလယာဥ္မွ ထုတ္လႊင့္ လိုက္ေသာမီးက်ည္မ်ားအား တန္ျပန္ႏိုင္သည့္နည္းပညာမ်ားကိုလည္း ယင္းဒံုးက်ည္ မ်ားတြင္ တပ္ဆင္အသံုးျပဳႏိုင္သည့္အျပင္ Stinger ဒံုးက်ည္မ်ားတြင္ေတြ႔ရွိရသည့္ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္စနစ္ကဲ့သို႔ ပစ္မွတ္ရွာေဖြေရးစနစ္မ်ားကိုလည္း အရန္အျဖစ္ ထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားႏိုင္ပါသည္။

တတိယမ်ဳိးဆက္ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္

တတိယမ်ဳိးဆက္ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္မ်ားမွာ ျပင္သစ္လုပ္ Mistral ၊ ရုရွားလုပ္ SA-18 ႏွင့္ အေမရိကန္လုပ္ Stinger B တို႔ပင္ျဖစ္ၾကၿပီး ပစ္မွတ္၏တစ္၀က္တစ္ပ်က္ပံုရိပ္ (quasi- image) တစ္ခုကို ထုတ္ေပးႏိုင္သည့္ ရွာေဖြေရးကိရိယာတစ္ခု (သို႔မဟုတ္) အမ်ား အျပားအား တပ္ဆင္အသံုးျပဳထားပါသည္။ ထို႔ျပင္ ေလယာဥ္မွ ပစ္လႊတ္လိုက္သည့္ မီးက်ည္မ်ားအား ခြဲျခားသိရွိေရွာင္ကြင္းသြားႏိုင္စြမ္းရွိပါသည္။

စတုတၳမ်ဳိးဆက္ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္
စတုတၳမ်ဳိးဆက္ပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္မ်ားမွာ အေမရိကန္လုပ္ FIM-92 Stinger Block 2 ျဖစ္ ၿပီး ရုရွား၊ ဂ်ပန္၊ ျပင္သစ္ႏွင့္ အစၥေရးတို႔တြင္ ဆံုခ်က္မ်က္ႏွာျပင္အား ေပါင္းစပ္ ထုတ္ေဖာ္ျပသႏိုင္သည့္ပဲ့ထိန္းစနစ္ (Incorporate Focal Plane Array Guidance System) ဒံုးက်ည္မ်ားႏွင့္ အလြန္ကြာေ၀းသည့္ပစ္မွတ္အား ထိေတြ႕သိရွိႏိုင္သည့္ အဆင့္ျမင့္အာရံုခံကိရိယာမ်ားပင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနၿပီဟု ယူဆရပါသည္။

ျမင္ကြင္းလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း လိုက္ပါခ်ိန္ရြယ္သည့္ (Command Line-of-Sight-CLOS) ဒံုးက်ည္

ယင္းဒံုးက်ည္မ်ားသည္ ပစ္မွတ္ေလယာဥ္၏ အပူစြမ္းအင္ထုတ္လႊတ္သည့္ေနရာ၊ သို႔ မဟုတ္ ေရဒီယိုလိႈင္း၊ သို႔မဟုတ္ ေရဒီယိုအသံလိႈင္းထုတ္လႊတ္မႈကဲ့သို႔ သီးသန္႔သြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ားဆီသို႔ ဦးတည္သြားျခင္းမရွိေပ။ သို႔ေသာ္ ဒံုးက်ည္ပစ္လႊတ္သူအေနျဖင့္ အဏုၾကည့္မွန္ေျပာင္းမွတစ္ဆင့္ ပစ္မွတ္အား မ်က္ျမင္ရွာေဖြယူရၿပီး ေနာက္တြင္မွ ေရဒီယိုလိႈင္းထိန္းေက်ာင္းမႈျဖင့္ ပစ္မွတ္ေလယာဥ္ဆီသို႔ ဒံုးက်ည္အား ပစ္လႊတ္ရပါ သည္။ အက်ဳိးေက်းဇူးတစ္ခုမွာ ပစ္မွတ္ေလယာဥ္မွထုတ္လႊတ္လိုက္သည့္မီးက်ည္မ်ား ႏွင့္ အျခားေသာတန္ျပန္စနစ္မ်ားအား လံုး၀နီးပါး ေရွာင္ကြင္းသြားႏိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းဒံုးက်ည္၏အဓိကအားနည္းခ်က္မွာ ဒံုးက်ည္ပစ္ခတ္မည့္သူအား ကၽြမ္းက်င္မႈရွိေနေစရန္ အလြန္အမင္း သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးထားရျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္ ဆိုဗီယက္-အာဖဂန္စစ္ပြဲအတြင္းက ၿဗိတိန္လုပ္ Blowpipe CLOS ဒံုးက်ည္ မ်ားမွာ အားနည္းခ်က္မ်ားျပားၿပီး သင္ၾကားရန္အတြက္ အလြန္ခက္ခဲေသာဒံုးက်ည္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အာဖဂန္မူဂ်ာဟစ္ဒင္မ်ားအတြက္ အလြန္စိတ္ပ်က္ေစခဲ့ရသည့္ ဒံုးက်ည္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္ေရးကၽြမ္းက်င္သူမ်ားအမ်ားစုက CLOS ဒံုးက်ည္မ်ားမွာ သင္ၾကားေလ့က်င့္ရျခင္းမရွိသူမ်ားအတြက္ သင့္ေလ်ာ္မႈမရွိဟု ယူဆခဲ့ ၾကၿပီး ယင္းဒံုးက်ည္မ်ားကိုလည္း “အလိုအေလ်ာက္ပဲ့ထိန္းပါေသာဒံုးက်ည္မ်ား”ဟုပင္ တစ္ခါတစ္ရံ တင္စားေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကေပသည္။ ၿဗိတိန္လုပ္ Javelin ကဲ့သို႔ ေနာက္ဆံုးေပၚ CLOS ဒံုးက်ည္မ်ားတြင္ ဒံုးက်ည္ပစ္မည့္သူအား အလြယ္တကူပစ္ခတ္ႏိုင္ေစေရး အတြက္ အျမင္လမ္းေၾကာင္းရွာေဖြေရးကိရိယာေနရာတြင္ အစုိင္အခဲအေနအထားရွိ ရုပ္ျမင္ကင္မရာအား အသံုးျပဳတပ္ဆင္ေပးထားပါသည္။ နည္းပညာပိုမိုျမင့္မားသည့္ ၿဗိတိန္လုပ္ Starburst CLOS ဒံုးက်ည္အမ်ဳိးအစားတြင္မူ ပစ္မွတ္ဆီသို႔ ဒံုးက်ည္ အလြယ္တကူပ်ံသန္းႏိုင္ေရးအတြက္ ေလဆာေရာင္ျခည္အာရံုခံကိရိယာသံုး အခ်က္အလက္ဆက္သြယ္မႈစနစ္ကို တပ္ဆင္ေပးထားပါသည္။

ေလဆာေရာင္ျခည္သံုးပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္

ေလဆာေရာင္ျခည္သံုးေျမျပင္မွေ၀ဟင္ပစ္ ပခံုးထမ္းေလာင္ခ်ာစနစ္တြင္ ပစ္မွတ္ဆီသို႔ ပ်ံသန္းသြားမည့္ဒံုးက်ည္အား ေလဆာေရာင္ျခည္တန္းျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းေပးသည့္စနစ္ ကို အသံုးျပဳထားပါသည္။ ဒံုးက်ည္သည္ ေလဆာေရာင္ျခည္တန္းတစ္ေလွ်ာက္ပ်ံသန္း ၍ ဒံုးက်ည္ပစ္လႊတ္သူ အဆက္မျပတ္ ခ်ိန္ရြယ္ထားသည့္ပစ္မွတ္ေလယာဥ္အား ထိေတြ႕ဖ်က္ဆီးပစ္ပါသည္။ ဆီြဒင္လုပ္ RBS-70 ႏွင့္ ၿဗိတိန္လုပ္ Starstreak ဒံုးက်ည္ မ်ားဆိုလွ်င္ ပစ္ေထာင့္မ်ဳိးစံုတို႔မွေန၍ ပစ္မွတ္ေလယာဥ္အား ထိေတြ႕ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္ စြမ္းရွိသည္။ ေျမျပင္မွေန၍ ဒံုးက်ည္ဆီသို႔ သတင္းအခ်က္အလက္ဆက္သြယ္မႈ လံုး၀ မရွိသည့္အျပင္ ဒံုးက်ည္အား ပစ္လႊတ္လိုက္ၿပီးေနာက္ တန္ျပန္ေရဒီယိုလိႈင္းမ်ားကို လည္း ဒံုးက်ည္မွ ဖ်က္ဆီးပစ္ႏိုင္စြမ္းမရွိေသာေၾကာင့္ ဒံုးက်ည္ပစ္လႊတ္သူအေနျဖင့္ ပစ္မွတ္ေလယာဥ္ဆီသို႔ ေလဆာေရာင္ျခည္တန္းျဖင့္ ခ်ိန္ရြယ္ထားသည့္ပဲ့ထိန္းကိရိယာ (Joystick) ကို အဆက္အျပတ္ခ်ိန္ရြယ္ေပးထားရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ယင္းစနစ္ကို “ေရာင္ျခည္တန္းစီးနင္းျခင္း” (Beam Riding) ဟု လူသိမ်ားပါသည္။ အနာဂတ္ ေလဆာေရာင္ျခည္သံုးပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္စနစ္တြင္ ဒံုးက်ည္ပစ္လႊတ္မည့္သူအေနျဖင့္ ပစ္မွတ္အား တစ္ႀကိမ္တည္းသာ ခ်ိန္ရြယ္ျပသရန္လိုအပ္မည္ဟု ယူဆရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဒံုးက်ည္ပစ္လႊတ္သူအေနျဖင့္ က်ယ္ျပန္႔စြာ သင္ၾကားေလ့က်င့္ထားရန္ႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈရွိရန္ အထူးလိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ သမားရိုးက်စစ္ပြဲမ်ားတြင္ ေလဆာ ေရာင္ျခည္သံုးပဲ့ထိန္းဒံုးက်ည္မ်ားကို အမ်ားဆံုးအသံုးျပဳလ်က္ရွိသည္ဟု စစ္ေရးကၽြမ္းက်င္သူအမ်ားစုက ဆိုထားပါသည္။




No comments:

Post a Comment